Success runs through IP


[ blader voor meer ]
New @ IPNexia
- INTEGRATIE - Geniet van onze Cloud telefonie oplossing -SmartSwitch- geïntegreerd met onze Skype For Business oplossing -SmartCom

Over ons

ONS BEDRIJF KORT SAMENGEVAT

IPNexia is de beste Integroperator™ die geconvergeerde IP-oplossingen voor de zakelijke markt uitwerkt.

Wij willen tegemoet komen aan alle communicatiebehoeften in B2B: onze verschillende diensten zijn gericht op verantwoorde groei van netwerken, telefonie, mobiliteit, samenwerking, IT-diensten, Telecom-diensten en grote projecten. IPNexia heeft 50 medewerkers, verspreid over 2 vestigingen in Diegem en Gent.

Wij bedienen meer dan 6.500 zakelijke klanten.

Meer weten over ons?

of onze

WAAROM IPNEXIA?

Ons motto is nu eenmaal Success runs through IP, en dus koos IPNexia ervoor om dé IP Convergence enabler te zijn, die al uw IP diensten harmonisch laat samenvloeien….

IPNexia zorgt ervoor dat iedereen kan bijdragen tot het welslagen van het bedrijf. Wij kunnen u helpen uw bedrijf en team zo productief mogelijk te maken; wij bouwen de telecom technologie om tot krachtige tools:
Wij brengen u de infrastructuur, middelen en flexibiliteit die uw organisatie nodig heeft.

ONZE WAARDEN

De directie

Michel Coric

Chief Executive Officer

Michel Coric, al bijna 20 jaar gespecialiseerd in Telecom, heeft bij verschillende bedrijven gewerkt zoals IBM/AT&T, British Telecom. Hij was ook Groupt CTO & Professional Services Director Easynet (een BSkyB bedrijf) van 2005 tot 2010. Michel Coric werd in mei 2011 benoemd tot CEO bij IPNexia.

Naast zijn Master in Wijsbegeerte, behaald aan ULB, heeft Michel Coric ook verschillende certificeringen of specialisaties in Telecommunicatie, Finance en Management.
Vertegenwoordigd door Rhizomes Consulting.

Jean-Luc Petit

Chief Officer Legal & Regulatory

Afgestudeerd in Recht en Financieel Management met meer dan 20 jaar ervaring in Algemeen, Financieel en Juridisch Management, in meertalige omgevingen binnen zowel Financiële als Telecom sectoren.
Vertegenwoordigd door Vyniad sprl.

Management Team

Benjamin Cantillo

Financieel Directeur

Afgestudeerd in Economische Wetenschappen, en afgestudeerd in Europese en Internationale Economie en Management - Meer dan 7 jaar ervaring in Financiën in de Telecomsector. Benjamin Cantillo houdt toezicht op alle financiële zaken van binnen de IPNexia groep.

Mohammed Kabbouri

Director, Technology

Industrieel Ingenieur met 20 jaar ervaring in de Telecom Sector. Mohammed Kabbouri leidt alle technische ontwikkelingen binnen IPNexia. Hij is expert op het vlak van traditionele Voice, VoIP , VoIP-netwerkinfrastructuur, signalering en interconnectie. Bovedien levert hij expertise met betrekking tot circuit en soft-switch technologieën aan verschillende interne departementen.
Vertegenwoordigd door Bill IT SPRL.

Wouter Troost

Director, Operations

Gestart als IT Engineer om 10 jaar field ervaring op te bouwen bij een grote POS terminal provider in België. Carrière elders verdergezet met het management van meertalige Business Process Outsourcing en IT Outsourcing projecten voor grote klanten in de telecom en IT industrie. Gestart bij IPNexia als Service Manager voor grote klanten en Service Delivery Manager voor Service Desk en Desk Side activiteiten. Momenteel verantwoordelijk voor de dagelijkse operaties.

Meer weten over ons?

or onze

Geschiedenis

1998

  • Maart: Marc Toledo richt Toledo Telecom op, dat telefoondiensten verleent aan de particulieren en KMO's.

2005

  • Intrede van nieuwe Aandeelhouders.
  • Januari: Lancering van een externe groeistrategie met de overname van:
    • Het klantenbestand van de telefoonafdeling van de Koninklijke Federatie van het Belgisch Notariaat.
    • 1,800 klanten van Tele-West in de segmenten Corporate, KMO's en vrije beroepen.
    • Het klantenbestand van Info Telecom (Octogone, een concept dat draait rond het uitbesteden van een telecom manager).
    • 24.9% van de aandelen in Phonext (VoIP telefonie).

2006

  • Januari: Overname van Phone-Plus, een dochteronderneming van Telenet.

2007

  • Kapitaalverhoging van 1,9 miljoen euro.
  • September: Overname van Sun Telecom.
  • September: Verkoop van de PABX afdeling aan Sencit.
  • December : Fusie van Phone-Plus en Sun Telecom met de moedermaatschappij.

2009

  • Januari: Overname van het Easynet B2B klantenbestand (xDSL).
  • April: De resterende participatie van Phonext verworven.

2010

  • December: Overname van 10 % participatie in een VoIP bedrijf in Frankrijk.

2011

  • Mei: Start van de transformatie van het bedrijf met de komst van de nieuwe CEO Mr Michel Coric.
  • Juni: Overname van Sysnetsud (Openweb).
  • December: Nieuwe aandeelhoudersstructuur.

2012

  • Januari: Ondertekening van een nieuw MVNO contract met Proximus.
  • Februari: Verkoop van particulieren afdeling aan Billi.
  • Mei: Verhoging participatie in VoIP bedrijf in Frankrijk tot 25%.
  • Mei: Naamsverandering naar IPNexia.
  • November: Grootste MVNO-overeenkomst afgesloten door IPNexia (900 SIM-kaarten).

2013

  • Juni: Verhuis naar nieuwe kantoren in Diegem.
  • September: VoIP Carrier-Grade Infrastructuur met SBC geïnstalleerd (Failover tussen 2 Datacenters).

2014

  • Juli: Overname van Unified Telecom.
  • September: Eerste internationale VOIP groothandelsovereenkomst.
  • December: Grootste VoIP Project uitgerold voor de Brusselse Politie (ZP 5344).

2015

  • Januari: Ondertekening van de eerste Internationale ICT deal (uitbesteed aan IPNexia).
  • November: Versterking van IPNexia’s backbone infrastructuur met geografische-redundantie en een geconfigureerd MPLS.

Meer weten over ons?

of

Cloud oplossingen

Cloud Oplossingen betekenen een belangrijke verandering voor de bedrijfswereld. IPNexia ondersteunt en helpt u bij deze verandering van technologie en adviseert u de architectuur die echt voldoet aan uw behoeften. Resultaat: meer flexibiliteit en productiviteit, lagere onderhoudskosten.

Onze virtualiseringsoplossingen zorgen ervoor dat uw organisatie toegang kan hebben tot uw toepassingen en diensten die altijd en overal beschikbaar zijn, ongeacht de functie of locatie van uw medewerkers. Alles wat u nodig heeft is toegang tot onze op maat gemaakte oplossing, die perfect bij uw bedrijf zal passen. Met de expertise van IPNexia kunt u een virtuele infrastructuur in elke mogelijke context verspreiden en implementeren, met de zekerheid dat uw 'cloud' veilig zal zijn, gedupliceerd, redundant, aanpasbaar en afgestemd op uw bedrijf.
  • Onze VoIP IP Centrex oplossing
  • Uw telefone centrale in onze cloud
  • Beheerd door ipnexia
Meer infos...

  • Onze Unified Communicationsoplossing op basis van Microsoft Skype for Business, gebundeld met de telefonie expertise van IPNexia laat u toe om wereldwijd te bellen
Meer infos...

  • Geniet van onze Cloud telefonie oplossing -SmartSwitch- geïntegreerd met onze Skype For Business oplossing -SmartCom

  • IPNexia vormt uw pc en browser om tot een faxtoestel.
  • Speciale DID wordt toegewezen om faxen te verzenden en te ontvangen.
  • Ontvang de fax, verzonden naar uw DID, in uw mailbox.
  • Verzend faxen via de Windows print functie (alle toepassingen) of via een webbrowser op elk toestel (enkel PDF).

  • E-mail Services product gebaseerd op Microsoft Exchange (Outlook gebaseerd).
  • Hosted Multi Tenant Exchange.
  • Geïntegreerd in SmartDesk via Outlook client.
  • Toegang via de lokaal geïnstalleerde Outlook client.
  • Toegang via web interface.

  • Virtual Desktop product gebaseerd op Citrix.
  • Volume verdeling over verschillende servers / datacenters.
  • Windows 7 shell.
  • Toegang tot lokale schijven.
  • Toegang tot SmartDrive.
  • USB doorverwijzing.
  • Ondersteunt klant specifieke toepassingen.

  • Web Storage gebaseerd op Windows Sharepoint.
  • Geïntegreerd in SmartDesk.
  • Geavanceerde Site collecties of SmartDrive sjabloon.
  • Off-line synchronisering.

  • Virtuele servers aanbod gebaseerd op de VMWare technologie (compleet veilig, redundant en aanpasbaar).
  • Verspreid over 3 datacenters in België, compleet redundant.
  • Aanpasbare configuratie van CPU, geheugen, HD-ruimte.
  • 6u snapshots ondersteuning voor server / data herstel.
  • Extra opties verkrijgbaar: Anti-virus, monitoring, waarschuwingen, ...
  • Rechtstreeks verbonden met IPNexia InterNet & PrivateNet dienst die end-to-end management waarborgt tussen klanten en servers.



IPNexia SmartCom is een Unified Communications oplossing dat Microsoft Skype for Business aanbiedt.

Met Skype for Business  kan u elke vorm van telefoonnummer wereldwijd bellen (vast of mobiel). U kan ook gesprekken ontvangen op uw toegewezen nummer (DID). Daarnaast zal SmartCom u helpen uw reis- en verblijfkosten te drukken, uw mobiliteit verhogen en zowel uw TCO als inefficiëntie verminderen.

SmartCom zorgt voor volledig beveiligde gesprekken en is een passende oplossing voor een bedrijf van elke grootte.

SmartCom brings it all together

Vaste Telephonie
Mobiele telefoons
Video Conference
Chat
Desktop sharing
File sharing
Integratie met andere Microsoft Producten zoals Office 365 en Outlook
Krijg meer informatie via de Official Microsoft web site.


SmartSwitch van IPNexia is een IP Centrex-oplossing. Dat betekent dat uw telefooncentrale wordt gehost in de Cloud en wordt beheerd door IPNexia.

Professionele gebruikers kunnen zo IP-telefoons van een ruime waaier van fabrikanten aansluiten en krijgen makkelijk toegang tot tal van innovatieve Unified Communications-diensten. Bovendien gebruikt IPNexia baanbrekende technologie en biedt het eindklanten een uniek aanbod: het levert de diensten, waakt over de goede werking en zorgt voor het nodige onderhoud. Dankzij zijn vele functies is SmartSwitch een geschikte oplossing voor verschillende soorten klanten, van eenmanszaken tot grote bedrijven.

Voornaamste voordelen van de SmartSwitch-oplossing:

In de cloud gehoste en door IPNexia beheerde telefooncentrale
Geen onderhoudskosten voor de telefooncentrale meer
HD gesprekqualiteit
Altijd de recentste updates
Minder gesprekskosten dankzij Voice over IP (VoIP)
Meer flexibiliteit
Een hele rist gratis functies
Betere beveiliging
Auto-provisioning van telefoons
Professionele dienstverlening op maat van uw behoeften
Gebruiksvriendelijke beheerinterface
Hoogwaardige apparatuur getest door IPNexia

Mobiele oplossingen

IPNexia is de grootste MVNO in België die zich focust op de B2B markt.

IPNexia MobileFlex is een mobiel dienstaanbod voor professionele klanten. Het ondersteunt alle mobiele diensten zoals Voice, Data (3G, 4G), SMS, MMS, zowel binnen het thuisnetwerk in België als bij roaming op een mobiel partnernetwerk in het buitenland.

Met IPNexia MobileFlex bieden wij u een transparante mobiele oplossing waar u enkel betaalt wat u echt verbruikt heeft.

MobileFlex


Onze prijzen worden berekend op het totaal verbruik van de gecontracteerde klant, dus rekening houdend met het totale verbruik van alle SIM-kaarten samen. Er zijn geen packs of andere commerciële verplichtingen verbonden aan de individuele SIM-kaarten.

IPNexia biedt soepele en competitieve prijsmodellen afgestemd op B2B.
Wij bieden ook flexibele "split-billing" ondersteuning aan voor professioneel versus persoonlijk gebruik.

Facturatie volgens totaal volume van het bedrijf, en niet berekend op niveau van de individuele SIM-kaart betekent:
  • Gemiddeld meer dan 40% besparing vergeleken met pack aanbiedingen
  • Gratis fleet aanbod en/of grote kortingen bij uitgaven hoger dan 500 euro/maand.
  • Altijd lage tarieven voor internationaal en roaming verkeer.

Professionele diensten

IPNexia biedt een professionele benadering aan voor een audit, het ontwerp, de implementatie en optimalisering van uw infrastructuur (WAN, LAN, Hosting, virtualisering).

IPNexia biedt een compleet pakket professionele diensten aan, vanaf het bestuderen van uw behoeften en het ontwerpen van uw oplossing, tot aan de implementatie ervan. Deze diensten omvatten: audit, ontwerp en integratie van uw infrastructuur, het voorzien van onze experts speciaal voor uw project, advies en monitoring. Wij waarborgen duidelijkheid, expertise en efficiëntie.

Domeinen


Wanneer u uw infrastructuur en connectiviteit toevertrouwt aan IPNexia, dan beheren wij uw voice, data en videonetwerken, uw mobiele oplossingen, uw IT-diensten en uw beveiligingsdiensten. Zo heeft uw personeel de handen vrij om zich te concentreren op de meer strategische doeleinden van uw organisatie.

De Professional Service Teams van IPNexia staan bedrijven en hun administratie bij door hen het best mogelijke advies te geven bij het bedenken en ontwerpen van hun eigen IT en telecommunicatie infrastructuur. De eerste prioriteit van onze professionele diensten is u te ontmoeten en samen de doelstellingen en prioriteiten van uw bedrijf voorop te stellen..

Van de audit tot het in overweging nemen van uw zakelijke doelstellingen en financiële beperkingen, zullen onze verschillende consultancydiensten u een volledig objectief overzicht bieden van de situatie van uw netwerk. Na de behoeften en vereisten van hun klanten bestudeerd te hebben, zullen onze professionele consultants een persoonlijke oplossing voorleggen, om zo de best mogelijke communicatie-infrastructuur te creëren die uw behoeften op korte, middellange en lange termijn vervullen.

Onze expertise en ervaring stellen ons in staat om de perfecte telecommunicatie of virtualisatie-oplossing te bedenken en te implementeren binnen uw bedrijf.

Onze oplossingen zijn zo ontworpen dat zij zowel de huidige als toekomstige eisen van onze klanten kan vervullen. Wij streven ernaar de kwaliteit van de dienstverlening permanent te verbeteren: toezicht houden op de performantie, de beveiliging testen, anticiperen op problemen en deze proactief oplossen, en dit overeenkomstig uw SLA.

Specifieke domeinen

  • WAN IP infrastructuur.
  • VoIP & UC apparatuur & oplossingen.
  • IT Virtualisatie.
  • VoIP gerelateerde beveiliging in het LAN en WAN domein.
  • DECT & Wi-Fi oplossingen.
  • Beheer van de Telecom kosten.

Opties


Wij kunnen verschillende soorten overeenkomsten aanbieden:
  • Ad-hoc dienstverlening of per uur op verzoek.
  • Onderhoudscontract voor de apparatuur.
  • IPNEXIA PS-Packs: een prepaid bundel met een aantal uren die gebruikt kunnen worden wanneer nodig.
Deze opties hebben betrekking op verschillende soorten dienstverlening:
  • Consultancy.
  • Telecom Audits.
  • Project Management.
  • Dienstverlening op het terrein.
  • Service Management.

IP connectiviteit

Met onze verschillende IP connectiviteit oplossingen kunt u uw netwerk via IPNexia volledig transparant uitbouwen, door gebruik te maken van verschillende diensten zoals glasvezel, VPN, Ethernet, DSL, ...

Al onze connectiviteit oplossigen zijn VoIP of Cloud compatible.

Internet


  • Hoge kwaliteitsverbinding met het internet (statische- of dynamische IP-adressen).
  • End-to-end managed connectiviteit met andere IPNexia IP diensten.
  • Toegang via xDSL, Ethernet of Glasvezel.

Private Net


  • Virtual Private Network (VPN aanbod).
  • Any-to-any private connectiviteit.
  • Netwerk gescheiden van het internet (optioneel beveiligde break-out kan geleverd worden).
  • MPLS backbone, 3 soorten prioritering van verkeer ondersteund.
  • Layer 2 aanbod ook verkrijgbaar.

VoIP Trunk


  • Een VoIP oplossing, waar de telefonie diensten en de unified communication worden opgeleverd via een IP verbinding die is aangesloten op uw telefooncentrale (PBX).
Meer infos...



U zal onze VoIP Trunk -oplossing kunnen aansluiten op uw bestaande IP- compatibele telefooncentrale (IP PBX )

U zal in staat zijn om nationale of internationale gesprekken te kunnen voeren, en naar alle soorten apparaten, mobiel of vast. Allerlei nummers kunnen worden aangesloten. Dankzij onze VoIP Trunk -oplossing, kunt u profiteren van voordelige prijzen, terwijl het houden van de controle op uw teleffoncentrale onsite. Bovendien is uw oplossing zeer veilig dankzij onze infrastructuur ontwerp, en je krijgt veel verzekeringsmaatschappijen over de beschikbaarheid van de oplossing met de redundantie van onze lijnen en met deviatie opties (failover).

Voornaamste voordelen van de VoIP Trunk -oplossing:

Minder gesprekskosten dankzij VoIP
Hoge gesprekskwaliteit en veiligheid dankzij onze infrasctrucure
Een premium lijn voor the voice
Gewaarborgde flexibiliteit
Doorschakelingsopties als zich een probleem voordoet op uw lijn (Failover)
Een professionele dienstverlening die u helpt met alle aanpassingen en, daarna, bij het onderhoud van uw oplossing
Montoring systeem en waarschuwingen

Conferencing oplossingen

Onze hoge kwaliteit videoconferentie oplossingen maakt van het communiceren en samenwerken een verbazend eenvoudige en toch veilige ervaring, ongeacht de afstand of de gebruikte technologie.

Video


  • Best-in-class HD videoconferentie bridge oplossing.
  • Ondersteunt HD video van punt tot punt, multipunt, conferenties en streaming binnen een groep die desnoods uit meer dan 1000 gebruikers kan bestaan, met de mogelijkheid om de conferentie op te slaan.
  • Maakt gebruik van standaard protocollen en is dus compatibel met vele randapparatuur zoals Polycom, Cisco, enz.
  • Software-clients voor smartphones en ondersteuning voor pc vergemakkelijken de toegang tot de conferentiedienst, voor elke gebruiker op elke locatie.

Voice


  • Voice conferentie bridge oplossing waarbij gebruikers kunnen inbellen op een gemeenschappelijk, door IPNexia aangeleverd nummer, en zo een conferentiegesprek kunnen opstarten.
  • Inbelnummers kunnen gratis nummers zijn zoals 0800 nummers of geografische nummers in meer dan 40 verschillende landen.
  • Gratis inbellen voor SmartCom & SmartSwitch gebruikers.
  • Kan aangeboden worden als een permanente oplossing of als een occasionele on-demand oplossing.
  • Prijs is gebaseerd op het aantal gebruikers toegelaten tot de conferentie en de duur van de conferentie.

Apparatuur

Behalve onze diensten kunnen wij u ook alle nodige apparatuur leveren, configureren, en onderhouden, en aldus onze geïntegreerde geconvergeerde oplossingen vervolledigen.

Winkel


  • Onze catalogus bevat apparatuur van goedkope modems en telefoons tot hoogwaardige videoconferentie of on-site PABX apparatuur.
  • De aanschaf van dure apparatuur kan ook via een lease-overeenkomst.
  • IPNexia levert en ondersteunt verschillende soorten gebruikstoestellen zoals Cisco, Aastra, Snom, LifeSize, Grandstream.

Financiering


Financiering van uw investeringen:
Leasing en Huren


  • Keuze voor een (full) OPEX in plaats van CAPEX.
  • Hoge eenmalige betaling vertaald in lage maandelijkse afbetalingen.
  • Financieringstermijnen van maximaal 5 jaar.
Alle soorten investeringen in apparatuur, software en toestellen.
Meerdere banken: de beste interestvoeten.
>3k euro: verzekering inbegrepen (brand, waterschade, ...).

Partners

Waarom partner worden?

Spring boven uw concurrenten uit, door op het best mogelijke niveau telecomdiensten te leveren. Verhoog uw zakelijk potentieel op een simpele en rendabele manier.

IPNexia biedt verschillende soorten partnerschappen aan, zoals Partner Referral, Reselling Partner, Value Added Reseller of Wholesale Partner.
De Partner waardecurve

Wie kan Partner worden?

  • Telecom adviseurs.
  • ICT/Telecom Integratoren.
  • Cloud resellers of ontwikkelaars van cloud-applicaties.
  • Mobiele operatoren.
  • Telecom agenten / resellers.
  • ZKO / KMO resellers.
  • PBX/Telecom/ICT Verkopers.
Een Referral Partner houdt in:

  • Een Referral partner contract.
  • De Referral partner brengt 'hot' leads aan.
  • De rechtstreekse verkoop van IPNexia stopt met prospectie / cold calling.
  • Feedback over het soort interesse van de klant.
  • Doet de eerste introductie bij toekomstige klanten.
  • Woont eventueel de eerste IPNexia ontmoeting ter kennismaking bij.
  • Geen verdere betrokkenheid in daaropvolgende fases (verkoop, levering, financiering, enz.).
  • Contractuele / financiële relatie met IPNexia.
  • Ontvangt een % gebaseerd vindersloon, terugkerend en niet-terugkerend, tijdens de duur van het contract met de klant.
Een Reselling Partner houdt in:

  • Een vertegenwoordigerscontract (specifiek wettelijk kader).
  • Staat in voor de volledige verkoopcyclus: van prospectie tot afsluiting van de deal.
  • Met de ondersteuning van een IPNexia Account Manager-Indirect (AMI):
    • Ondersteunt de klant waar en wanneer nodig (typisch ontwikkeling / presentatie van project / aanbod)
    • Brengt verslag uit aan IPNexia backoffice (in samenwerking met Sales Support).
    • Geen verdere betrokkenheid in daaropvolgende naverkoopfase (financiering, ondersteuning, enz.).
  • Contractuele / financiële relatie met IPNexia.
  • Ontvangt een % commissie gebaseerd op weerkerende en niet-weerkerende verkopen tijdens de duur van het contract met de klant.
Een Value Added Reseller houdt in:

  • In onderling overleg:
    • In onderling overleg: verkoopt geselecteerde IPNexia Oplossingen & Diensten.
    • Voegt eigen 'waarde' toe in de vorm van producten, oplossingen & diensten.
    • Een typische verdeling tussen HW/Install/Config (VAR) en Diensten (IPNexia).
  • Zelfde vorm als Reseller, met dit verschil:
    • Vertegenwoordigerscontract met duidelijke bepaling van de rol en verantwoordelijkheden van IPNexia en de VAR.
    • VAR is verantwoordelijk voor de integratie van het IPNexia aanbod in zijn eigen aanbod (met steun van de AMI.
    • Verdeling op basis van de bijdrage van IPNexia en VAR: contract, facturatie, dienstverlening na verkoop.
Een Wholesale Partner houdt in:

  • IPNexia 'verkoopt' specifieke producten, oplossingen, diensten aan de wholesale partner (IPNexia = Enabler).
  • Wholesale partner 'witte producten' (white labels):
    • In eigen look&feel.
    • In eigen formaat of kopie van IPNexia formaat.
    • Met eigen prijsniveau en structuur.
    • Contractuele relaties:
      • Tussen IPNexia en Wholesale partner.
      • Tussen Wholesale Partner en klant (geen relatie tussen IPNexia en klant).
  • Partner neemt de volledige verantwoordelijkheid tegenover de klant op zich (sales, support, enz.).
  • Niet gebaseerd op commissie maar gebaseerd op korting / aankoopprijs.

Referenties

Enkele van onzer 6.500 B2B klanten...
Therabel logo Partena logo HDP logo Risc logo AE logo
Groupon logoPolice logo De Keyzer logo Federauto logo IPL logo CL logo Silverlining solutions
Credit 2000 ICG logo Mercuri logo Trevi logo Engel Volkers logo Greenpeace logo Teleflex logo
D&B logo Altavia logo Frutarom logo Esselte logo

Enkele van onze partners...

Proximus logo Colt logo Sait Zenitel logo UCT logo Itancia logo Datacenter.eu logo

Contact


IPNexia (Diegem)
Kouterveldstraat, 2 (eerste verdieping)
1831 Diegem - Belgïe

IPNexia (Gent)
Xavier De Cocklaan 70
9831 Sint-Martens-Latem - Belgïe

B.T.W.
BE 0462.900.331 - Brussel RPR

Wettelijke vermeldingen:

Vanuit België, gratis:
0800 35 000 (via vaste lijn)
0800 40 600 (via mobiele lijn)

Vanuit de rest van de wereld, vast tarief:
+32 2 648 08 48

Wat is de reden waarom u ons contacteert?



Jobs

Geweldige dienstverlening, geweldig bedrijf, geweldige mensen... Vervoeg ons team en maak deel uit van ons groeiend bedrijf!

IPNexia is voortdurend op zoek naar getalenteerde telecomspecialisten.Van Field Engineer tot Account Managers, van Technical Service Assurance Agents tot VoIP specialisten... wij bieden meer dan alleen maar een baan!

Gelieve uw CV en motivatiebrief te richten aan jobs@ipnexia.com

IPNexia is looking for a 2nd line Engineer.

Description of Tasks and Responsibilities:

  • Participate in the design and implementation of Unified Communication products and any other related services and setups.
  • Assist in full or part for day-to-day maintenance and troubleshooting of production systems, internally and externally.
  • Maintenance of the Voice Technology infrastructure and related areas/network. Assists in keeping the networks/software and infrastructure fully operational and up or ahead to industrial standards. Assists in ensuring full 24/7/365 service continuity and stability. Marks problem areas in pro-active fashion in regards to service risk, service interruptions, required monitoring and alert systems and provides recommendations and/or suggested solutions or improvement suggestions.
  • Stays on top of industry technologic developments and evolutions.
  • Active role the TIER-2 escalation team for all customer deployed products and related issues originating from TIER-1 in order to resolve, be it remote or onsite assistance whenever required.
  • Acts and operates on a daily bases in full conscience and drive to attain to processes, procedures and to reach internal and external set KPI’s and SLA’s. (Pro)-actively takes the necessary action for identified or potential service disruptions/quality concerns etc. per the according processes and drives for resolution.
  • Actively contributes in the roll out of new products in both delivery and support area. Evaluates delivery processes, writes and delivers training and ensures user/client documentation is up to date.
  • Creates and maintains knowledge articles for both TIER-2 and TIER-1. Ensures the knowledge base is up to date.
  • Facilitates continuous improvement within and beyond the Operations department. Ensures quality control on TIER-1, and takes appropriate actions to improve TIER-1 knowledge.
  • Creates, maintains, analyses and distributes the necessary reports as assigned and drives to create according analyses and assessment reports. Suggest actions to remedy diagnosed issues/trends within the Operations department and beyond.
  • Actively participates, or drive when assigned to, large technology or platform migration projects.
  • Takes initiatives to improve user experience, in whichever shape or form, for new and existing products or procedures.
  • Approaches day to day operations with a professional, driven, flexible and can-do mentality and behaves as a role-model advocating the company, brand in positive and constructive fashion at all times.

Required Skills & Competencies:

  • Communication: Strong communication skills.
  • Result Driven: focuses on the delivery of targets, quality and deadlines. Shows strong tenacity until successful goal/result achievement / Level 4.
  • Decision Making: Makes decisions by interpreting the rules.
  • Customer Focus: Fosters a customer-focused culture.
  • Quality: Commits to continuous improvement.
  • Builds Relationships: Is able to build strong professional relationships.
  • Team Player: Promotes team cohesion and acts as a strong key-element within the team encouraging cohesion and team-work.
  • Personal Drive: Takes responsibility for personal development, objective realization and pursues achievement with energy and enthusiasm.
  • Problem Solving: Pro-actively and persistently identifies and deals with issues and opportunities.
  • Innovation: Seeks new, fresh and efficient approaches to handle the business and service management. Pro-actively approaches, involves and engages clients in seeking new approaches.
  • Adaptability: Understands and embraces the need for adaptability to change and demonstration of resilience during change, challenges and uncertainty.
  • Continuous Learning: Is able to identify and addressing personal strengths and weaknesses, developmental needs and changing circumstances to enhance personal and organizational performance.
  • Change: Anticipates change opportunities, drives initiatives by involving key-individuals and resources and secures commitment for change. is capable of working efficiently in a constantly changing environment and within a variety of dynamic work situations.
  • Stress Management: Maintains effectiveness in the face of stress.
  • Business Sense: Has a clear understanding of the organization’s role and how personal performance affects and influences positively and engaged service management. Actively sources for new approaches and opportunities to develop business by being aware of client needs and market changes.
  • Customer Needs Analysis: Is strong in determining customer requirements by analyzing the customer’s industry and core business.
  • Product and Service Catalog Mastery: Shows superior knowledge of products and services.
  • Organisational sensitivity: identifies with the IPNexia values, aligns actions and behaviours with project needs and priorities; works within adherence to procedures, planning, monitoring.
  • Ethics and Integrity: “walks the talk”, abides by business conduct guidelines and ethics; deals appropriately with confidential data.
  • Oral and Written Communications skills: is persuasive, directive and assertive to others; advises and challenges program managers. Is structured and gives accurate and logical information in written reports.
  • Team orientation: builds effective, co-operative relationships with others; good co-operation and synergy with other departments such as Sales, IT & Engineering; deals with diversity.

Required Experience:

  • Master, Bachelor computer science, telecommunications, or equal by experience.
  • Minimum CCNA or equal by experience.
  • Practical Network engineering knowledge and how to interact with a VoIP environment (class 4 – class 5).
  • Experience operating IP telephone platforms such as Cisco, Microsoft or any Centrex Solutions.
  • VoIP call routing/delivery.
  • Network and VOIP quality troubleshooting experience.
  • Familiarity with various IP networking protocols including TCP/IP, UDP, HTTP and IP Multicast.
  • Basic knowledge in architectural VOIP & Mobile network design.
  • Basic understanding of Service Desk environments and principals.
  • Ability to multi-task without losing focus of critical details.
  • Ability to excel in a team environment that emphasizes total cooperation and mutual respect.
  • Ownership of strong skills ENG / FR / NL, both written and verbal.

Interested ?

Send your CV and cover letter to: jobs@ipnexia.com
For more information: 02 / 600 16 39


IPNexia is looking for a Service Desk Agent. You will join a dynamic customer support team and have a responsible, varied and wide ranging role encompassing all aspects of a customer support agent.

Description of Tasks and Responsibilities:

  • Handles incoming support requests/incidents by any mean or form, supports in the day-to-day operations to secure Service Desk service continuity.
  • Respond to client & user request/incidents with high focus on Customer Satisfaction and positive user experience.
  • Identifies weak, poor, risk links requiring training and coaching in all related areas responsible for and applies company-standard processes and procedures to achieve.
  • (Pro)-actively contributes in writing, maintaining department processes, work-instructions, process-flow etc in collaboration with 2nd line support resources.
  • Supports in creating/modifying necessary elements of a Service Desk training program.
  • Functions as primary interface for escalation follow-up for P1-P2 and all related interaction with Client, Suppliers/Partners, and Internal Departments.

Required Skills & Competencies:

  • A confident and communicative (written and oral) Service Desk Agent.
  • Multi-lingual : customers should be addressed in Dutch, French and English.
  • Experience in a call-center or in a customer service department is a plus. Telecom and IT environment experience highly desirable.
  • Network and VOIP quality troubleshooting experience.
  • Someone who is Multi-task oriented: you'll have to be able to handle phone-calls, administrative and support tasks.
  • Customer-oriented, stress-resistance, empathy, good-listener and diplomatic are essential skills to treat clients complaints.
  • Graduated or equivalent through experience.
  • Basic knowledge of MS Office.

We offer:

  • A responsible, varied role encompassing all aspects of Service Desk Agent.
  • A competitive salary, lunch vouchers, hospitalization insurance.

Interested ?

Send your CV and cover letter to: jobs@ipnexia.com
For more information: 02 / 600 16 39


IPNexia is currently looking to hire an Account Manager to accelerate the development of its business in the Belgian telecommunication industry. You will join a dynamic sales force team and have a responsible, varied and wide ranging role encompassing all aspects of an Account Manager's role.

Description of Tasks and Responsibilities:

The focus will be Closing of Sales Deals combined with retention management of existing client portfolio. This includes the following responsibilities:

  • New Business:
    Achieve Sales results by focusing on new business and selling a good product mix. Responsible for the closing of large SME and corporate client accounts. Continuously develop the IPNexia activity.
  • Maintain the current client portfolio:
    Optimizing client relationship at all levels.
    Ensure that IPNexia gets a "preferred supplier" status with the selected clients.
  • Qualification:
    Take ownership for own sales performance through the ability to accurately forecast. Effectively prioritise work activities to ensure a balanced pipeline is in place at all times.
  • Sales Administration:
    Updating all working tools in order to reflect the business.
    Ensure maintenance (client portfolio and prospects) of records in all systems, especially CRM, to ensure proper monitoring of activity.

Required Skills & Competencies:

  • Experience and proven track record in Value Selling
  • Result driven: take ownership to guarantee quarterly & annual sales results
  • Quality driven: understand the need for quality throughout the entire sales cycle
  • Hunter mentality
  • Ability to understand customer (technical) needs and business drivers
  • Thorough knowledge and understanding of the Telecommunication and ICT Market
  • Ability to work independently
  • Fluent in French and English. Dutch is an asset.
  • Good presentation and communication skills
  • Knowledge of Sales Force or other CRM

Interested ?

Send your CV and cover letter to: jobs@ipnexia.com
For more information: 02 / 600 16 39


news & press

IPNexia is een gerenommeerd speler in de markt van VoIP- en “Unified Communication”-oplossingen in België. Met een kapitaalverhoging van 2 miljoen euro wil het belangrijke investeringen financieren en zijn activiteiten verder ontwikkelen.

IPNexia, een VoIP-operator (Voice over IP – spraak over IP) en integrator van IP-oplossingen uit Diegem, voerde begin juni een kapitaalverhoging van 2 miljoen euro door.

2016 is voor IPNexia goed begonnen: het trok verschillende nieuwe klanten aan, bracht nieuwe producten op de markt zoals SmartCom (een oplossing op basis van Microsoft Skype for Business) en ging onlangs een nieuw partnership aan voor het gebruik van datacenters in Luxemburg. De recente kapitaalverhoging is bedoeld om de groei van het bedrijf te ondersteunen en IPNexia in staat te stellen om zich nog beter te positioneren als een van de beste integratoren van België.

Hugues Taittinger, voorzitter van de Raad van Bestuur van IPNexia:

“De groeistrategie van IPNexia werpt haar vruchten af. Deze kapitaalverhoging past in dat positieve verhaal en moet de verdere ontwikkeling van IPNexia ondersteunen.”

Michel Coric, CEO van IPNexia:

“2016 wordt op het vlak van groei in Voice over IP een uitstekend jaar. Het aantal klanten dat deze nieuwe technologie gebruikt, groeit gestaag en het verloop in verouderende technologieën is sterk afgenomen. Tot slot toont IPNexia in het boekjaar 2016 een evenwichtig bedrijfsresultaat en een positieve EBITDA.”

Over IPNexia:

IPNexia is een van de meest gerenommeerde integratoren en operatoren op de Belgische markt en biedt bedrijven oplossingen op het vlak van VoIP en IP-convergentie. IPNexia heeft een antwoord voor alle communicatiebehoeften van de B2B-markt. Met onze diensten reiken we oplossingen aan in verschillende domeinen, zoals netwerken (internet, VPN ...), telefonie (VoIP, mobiel, cloud ...), samenwerking (collaboration), IT-diensten, telecomdiensten en grote integratieprojecten.

De positionering van IPNexia als « integroperator™ » is uniek in haar soort, omdat het bedrijf zowel fungeert als ICT-integrator en VoIP-operator als mobiele operator. Deze combinatie stelt het bedrijf in staat om zijn klanten een compleet gamma geavanceerde oplossingen aan te bieden op het gebied van cloud, mobiele toepassingen, IP-connectiviteit en convergentie.

De missie van IPNexia beperkt zich echter niet tot het aanleveren van oplossingen, producten en diensten. IPNexia positioneert zich ook als een langetermijnpartner die advies verleent aan alle soorten van bedrijven.

Voor Michel Coric, afgevaardigd bestuurder van Nexia IP, is het duidelijk: « IPNexia toont nu duidelijk zijn bekwaamheid om corporate organisaties te adviseren door hen gepersonaliseerde en technologische of zelfs avant-gardistische oplossingen aan te bieden. ».

Dit vereist een voortdurende aandacht voor de behoeften van de klanten om hen zo nodig nieuwe producten en nieuwe oplossingen aan te bieden. Het meest recente voorbeeld is de samenwerking met Therabel.

De farmaceutisch privéfirma Therabel werd opgericht in 1945 en heeft zich sindsdien overal in Europa gevestigd. Het bedrijf is gespecialiseerd in de distributie van geneesmiddelen. Voor Therabel is een hoog niveau van engagement tegenover zijn partners de sleutel tot succes.

Bij de zoektocht naar een geschikte partner voor zijn Belgische server- en IT-diensten was IPNexia de logische keuze. IPNexia biedt immers een geheel van complementaire diensten aan die VoIP, mobiele oplossingen, IP-connectiviteit en de externalisering van servers in een cloudoplossing dekken, mét integratie en convergentie van deze oplossingen.

Marco Barazzoni, financieel directeur van Therabel, verklaart: « Vroeger was alles gefragmenteerd en waren er teveel dienstverleners. We wilden een globale, geïntegreerde aanpak die ons in staat zou stellen om een totaaloverzicht te krijgen en het beheer te vergemakkelijken. »

Het succes van deze operatie ligt in het feit dat er geen veranderingen merkbaar zijn ter hoogte van de databases en dat het geheel toegankelijk blijft voor de doorsnee gebruiker. Het ontlast de beheerders en medewerkers van Therabel tevens van technische verplichtingen en stelt hen in staat om de specifieke noden op maat van het bedrijf te preciseren.

« We hebben niet gewacht tot we geconfronteerd werden met een catastrofale situatie alvorens te handelen, maar we prijzen ons elke dag gelukkig dat we voor de geïntegreerde dienstverlening van IPNexia hebben gekozen. Onze medewerkers kunnen bovendien rekenen op een efficiënte helpdesk! »

Ook niet te vergeten: het veiligheidsaspect dat zo optimaal mogelijk moet zijn bij snel evoluerende technologieën. Marco Barazzoni besluit: « Ik ben ervan overtuigd dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Dit zal de komende jaren aanzienlijk bijdragen aan de duurzaamheid van de infrastructuur. »

Therabel is namelijk van plan om op korte termijn zijn internationale filialen van dezelfde outsourcing te laten genieten!
This new Website confirms IPNexia's ambition to be THE IP Convergence enabler on the B2B Market.

As best in class Integroperator™ enabling converged IP solutions for the business market, IPNexia's position is unique, simply because it is acting as an ICT integrator as well as a Telecom Operator.

This Integrator-Operator combination allows IPNexia to offer to professional clients a complete range of advanced solutions related to IP Convergence, Unified Communications, VoIP and videoconference.

IPNexia's mission however is not limited to providing solutions, products and services. IPNexia creates a long term partnership for both the SME market and larger companies from 50 up to 1.000 internal or external staff members.

According to Michel Coric, Administrator of IPNexia, there is no doubt that "IPNexia now easily proves its ability to advise corporate organizations by offering them custom made or even pioneering IP solutions"

IPNexia continues to meet all B2B communication needs: Their range of services target responsible growth in networks, telephony, mobility, collaboration, IT services, Telecom services and large projects. IPNexia has 50 people staff split between 2 offices in Diegem and Ghent, serving over 6500 business customers.

To consolidate its position and growth, IPNexia has also recruited Patrick Maquoi acting as new Sales Director. Patrick Maquoi has a proven track record in Telecom and ICT. He worked for several companies like Ricoh, Telenet, Zenitel etc.: The right man at the right place.

With IPNexia, the success of its customers runs through IP….
L’opérateur belge Toledo Telecom est en passe de terminer le processus de mutation qui l’a fait devenir un partenaire des entreprises. Lesquelles ? "Nous visons le haut de gamme des PME et le bas de la gamme des grandes entreprises, essentiellement. C’est un positionnement dans lequel nous n’avons pratiquement pas de concurrents", nous explique Michel Coric.

http://www.lalibre.be/economie/actualite/article/805217/toledo-pur-acteur-b2b.html
S’adapter, changer, se remettre en question, déménager et enfin, changer de nom. Voilà en quelques mots résumée la trajectoire suivie ces dernières années par la petite entreprise belge de télécoms Toledo...

Lees het volledige artikel op La Libre.be
Le challenger des télécoms, autrefois reseller, s’est construit un positionnement B2B unique au fort potentiel

Toledo Telecom annonce son changement de nom et opte résolument pour IPNexia (IP + nexios), qui illustre l’art de combiner les solutions IP. Après deux années de mutation marquées, entre autres, par l’arrivée de Michel Coric à la tête de l’entreprise, son partenariat avec Belgacom et son choix stratégique pour le B2B, Toledo Telecom souhaite à présent concrétiser son changement de stratégie et son positionnement unique d’intégropérateur (intégrateur + opérateur) pour qui les communications unifiées, la Voice over IP et de la vidéoconférence sont les spécialités. Toledo Telecom ne pouvait pas trouver meilleure date que le 16 avril, Journée Mondiale de la Voix, pour annoncer son changement de nom et commencer une nouvelle histoire. Son nouveau nom IPNexia constitue l’association du monde IP qui constitue le coeur de son métier et du mot latin nexios qui signifie nouer, joindre, lier. L’art de combiner les solutions IP, tel est le message que souhaite désormais porter ce challenger du secteur.

Deux années de mutation vers un positionnement unique

Il y a près de 2 ans, peu de temps après avoir pris la tête de Toledo Telecom, Michel Coric déclarait « Nous sommes convaincus que Toledo Telecom peut et doit jouer un rôle prépondérant sur le marché B2B. Mon ambition est claire: créer à court terme un nouveau prestataire de solutions télécom intégrées end-to-end pour le B2B. Ce positionnement fera de nous un acteur unique sur le marché belge ».

Toujours convaincu du bienfondé de ce changement de direction, Michel Coric, qui peut se targuer d’une vaste expertise dans les télécom et particulièrement dans le B2B, a maintenu le cap sur cette nouvelle stratégie depuis la mi-2011 et a opéré les changements qui s’imposaient, étape par étape.

Les principaux jalons de cette mutation furent tout d’abord sa collaboration étroite avec la société AndreXen, éditeur de logiciels réputé, ensuite son acquisition d’Openweb, spécialiste du cloud computing, en 2011, et enfin son contrat de collaboration avec le géant Belgacom-Proximus, disposant d’une infrastructure de qualité, en 2012. A cela, s’est ajouté la même année un virage B2B lorsque Toledo Telecom a cédé son portefeuille de clients résidentiels à un autre opérateur. Parallèlement à l’amélioration de son environnement technologique, Toledo Telecom n’a cessé de mettre l’accent sur la dimension humaine qui lui était propre, avec une équipe de 55 collaborateurs dédiés et proches de leurs clients.

Une stratégie gagnante pour sa cible B2B

Voilà comment IPNexia est entré définitivement dans la cour des grands en un laps de temps réduit et comment elle s’est approprié un positionnement unique en son genre d’intégropérateur (intégrateur-opérateur) capable de proposer un panel complet de solutions à réelle valeur ajoutée tout en assurant service et qualité.

Le but étant de s’adresser essentiellement au haut de gamme des PME et à certaines TGE (très grandes entreprises) bien ciblées, tout l’enjeu de cette transformation était de se professionnaliser davantage pour répondre aux besoins propres de ce type de clients et de proposer une offre intégrée et performante.

Michel Coric explique « IPNexia prouve désormais aisément sa capacité à conseiller des organisations corporate en proposant des solutions personnalisées et technologiques, voire avant-gardistes. Nous comptons aujourd’hui 6000 clients B2B et nous enrichissons constamment ce portefeuille avec une croissance importante en Flandre. Ce repositionnement donne déjà des résultats et se traduit par le gain de nouveaux contrats d’ampleur. »

A lui d’ajouter : « Nous pouvons par ailleurs nous targuer d’une situation financière exemplaire, avec un chiffre d’affaires 2013 estimé à 15 millions d’euros, un cash-flow positif, un bénéfice courant (EBITDA) positif, et aucune dette. »

A propos de IPNexia

IPNexia est un prestataire de solutions télécom intégrées end-to-end pour le B2B. Cette entreprise belge indépendante s’est construit un positionnement unique d’intégrateur ICT et d’opérateur télécom. Elle s’adresse au haut de gamme des PME et à certaines TGE (très grandes entreprises) bien ciblées. Son coeur de métier est composé de solutions à la pointe en matière de communications unifiées, de Voice over IP et de
vidéoconférence. IPNexia a pour mission d’offrir des services de la plus haute qualité, depuis le conseil jusqu’à l’implémentation, pour jouer un rôle de véritable partenaire sur le long terme.

La société a été fondée en 1997 sous le nom de Toledo Telecom. Elle a ensuite opéré un virage stratégique entre 2011 et 2013 qui l’a conduite à un changement de nom. IPNexia compte aujourd’hui 55 collaborateurs et a un chiffre d’affaires de plus de 13 millions en 2012. IPNexia a par ailleurs construit des partenariats avec Belgacom-Proximus et AndreXen.
Michel Coric, manager philosophe

Michel Coric, diplômé en philosophie, poursuit une carrière de 15 ans dans les télécommunications. Il est récemment devenu administrateur délégué de Toledo Telecom.

Fin 2010, Michel Coric a troqué sa vie de Londonien globe-trotter pour un retour dans son Ixelles natal, tout en passant d'un poste à responsabilités à un autre...

Lees het volledige artikel op trends.levif.be
Integroperator IP Nexia, aanbieder van telecomoplossingen (11 miljoen euro omzet in 2013), heeft zopas de overname afgerond van Unified Telecom. Het Gentse Unified Telecom werd opgericht in 2009 en is hard aan het groeien: dit jaar zou de omzet moeten afklokken op 1 miljoen euro, bijna 70% méér dan in 2013. Unified Telecom is een telecomoperator, gespecialiseerd in telecom- en netwerkoplossingen voor bedrijven (vooral kmo's) alsook voor het verenigingsleven en voor het onderwijs. Alle telefonieoplossingen van Unified Telecom maken uitsluitend gebruik van VoIP, een technologie waar IP Nexia als geen ander in thuis is.

"Deze acquisitie is een nieuwe, belangrijke stap in de ontwikkeling van IP Nexia", benadrukt Michel Coric, afgevaardigd bestuurder van IP Nexia. "Unified Telecom beschikt over een interessant cliënteel in Vlaanderen – meer dan 400 bedrijven en instellingen – alsook over een netwerk met een twintigtal commerciële partners én over uitstekende medewerkers. Via deze overname kan IP Nexia zijn activiteiten sneller ontwikkelen in Vlaanderen, mede dankzij de ervaring van Tim De Geyter, de man die Unified Telecom grotendeels heeft uitgebouwd." Tim De Geyter treedt trouwens meteen toe tot het managementteam van IP Nexia.

Deze overname past perfect in een logica waar zowel onze klanten als onze partners baat bij hebben", klinkt het bij Tim De Geyter. "Voortaan kunnen we hun een breder scala aan producten aanbieden. Samen met IP Nexia staan we nu ook sterker tegenover de concurrentie en bekleden we meteen een bredere en diepere positie op de Belgische markt."

De huidige klanten van Unified Telecom behouden niet alleen hun producten en diensten, voornamelijk de Hosted telefooncentrale oplossingen , zij zullen uiteraard ook een beroep kunnen doen op het brede gamma aan telecomdiensten en -oplossingen dat IP Nexia heeft uitgewerkt:
  • mobiele producten en oplossingen (mobiele telefonie, mobiel internet, mobiele apps, enz.), ontwikkeld in het raam van een bevoorrecht partnership met Proximus;
  • des solutions de « communications unifiées » qui réunissent en une seule solution tous les canaux de communication de l'entreprise (téléphonie, vidéoconférence, e-mail, messagerie instantanée);
  • oplossingen voor unified communication, waarbij alle communicatiekanalen van de onderneming (telefonie, videoconferentie, e-mail, instant messaging) worden gebundeld in één enkele oplossing;
  • virtualisatie-oplossingen (= cloudcomputing), waarmee bedrijven altijd en overal toegang hebben tot hun applicaties, hun gegevens en hun diensten, ongeacht de functie die de medewerkers uitoefenen of de plaats waar ze zich bevinden;
  • netwerkoplossingen: IP Nexia helpt ondernemingen om een robuust, beveiligd en flexibel netwerk te bouwen waarin ook stem, video, gegevens en alle toepassingen die van belang zijn voor de activiteit van het bedrijf worden geïntegreerd;
  • draadloze oplossingen die de medewerkers van de klant/onderneming optimale toegang garanderen tot het draadloze netwerk (wifi), waar ze zich ook bevinden in de kantoren van het bedrijf en ongeacht de architectuur van de gebouwen.
Tot slot benadrukt Michel Coric dat "deze overname ons de kans geeft om onze carriergrade VoIP-positie op de Belgische markt te consolideren en om onszelf te blijven profileren als de beste en meest professionele VoIP-leverancier in België."